Hina Sarawak.. terpelajar atau kurang ajar?


Lain yang aku nak post.. lain pulak yang aku jumpa.. Huhuhu.. Sebenarnya, aku tak berapa nak kisah tentang penghinaan or whateva korang katakan tentang sarawak ni. >< Lantakla.. Tapi masalahnya, bila dah duduk kat Sarawak, tinggal kat Sarawak tu.. Agak agak r kalau nak bercakap ke atau nak post entry. Jangan ingat itu blog kau yang punya, kau boleh tulis sesuka hati tanpa memikirkan akibat yang bakal kau dapat. Ok.. meh sini dengar lah wahai blogger blogger yang racist.

Aku duduk kat malaya ni belum lama lagi pun. Dari mana asal aku pun rasanya korang carilah sendiri. Aku kalau nak menghina ni, banyak yang boleh aku dapat. Pertama, dari segi kebersihan, aku rasa belum jumpa lagi tempat yang sebersih Sarawak. Sorry la ye.. Kalau nak dikira menipu.. erm... korang pikir lah sendiri.. kalau dah kat tempat sendiri.. memang berani lah nak menipu orang luar. Kalau Che Syaza bodoh sangat kena tipu sampai RM700 oleh orang sarawak, kau tak tau aku ni lagi bodoh sebab percaya orang semenanjung sampai menanggung hutang RM40 K.. ape cer? Mana lagi hebat, orang kau ke orang aku? ngokngek betul lah. Sendiri bodo, sendiri tanggung la.. Jangan kau libatkan semua orang macam kau tu pandai sangat. Baru Sem 1 dekat UNIMAS dah nak berlagak. Jangan sampai kau tak dapat DEGREE yang kau nak kan sangat tu dah le..

Berlagak sangat baru lepas MATRIK la kunun.. Tapi otak ada kat kepala, tapi akal letak dekat kepala lutut. Pastu tersilap, delete entry, pastu mohon maaf, pastu kata Sarawakian ni bersatu. (Bodek... kaki ampu je la kau ni lebih) Bila aku belek belek kau punye blog kan... memanglah blog kau tu dibuat hanya untuk populariti semata mata. Upload gambar sana sini, cam bagus sangat.. pergh... Kata menyampah sana sini..tapi bagus la jugak kan.. popular la terus.. So, kepada mana mana yang nak popular, tapi tak layak dari artis, cuba hina Sabah dan Sarawak.. penduduk borneo ramai.. memang traffik blog korang up la lepas ni kan..

Argh.. layan korang pun buang masa aku je di pagi hari raya. Teringat kat keluarga yang jauh di sebalik Laut China Selatan tu, keluarga yang menyambut Gawai Dayak dan Krimas.. aku sorang je lah yang sambut Hari Korban di negeri orang tapi NEGARA aku. Faham tak ayat tu? Tak fahamkan? Biarlah... tak perlu faham pun. Apa apa pun.. aku tabik hormat kat semua racist yang ada kat Malaysia ni. Kesian PM kita, tak tercapai hajat 1 malaysia disebabkan anak anak baru tak pandai nak menilai dan berkongsi. Yang dorang tau, kutuk orang, maki orang, tengok salah orang, tapi salah sendiri tak sedar sedar. Aku tertanya tanya berapa lah umur dia ni. Hurm,.. mesti masih budak lagi.. kalau tak takde lah keluar statement macam tu.

Pesan aku kepada orang yang menumpang kat negeri orang atau negara orang termasuk lah aku.. Kita yang kena ikut adat resam orang bukan orang kena ikut adat resam kita... tapi jangan sampai kita lupa diri dari mana asal usul kita. Sekian.



6 Responses to "Hina Sarawak.. terpelajar atau kurang ajar?"
Mr.J said...

wawa.. salam daripada Bloggers Sibu , Swk yang menetap di Seremban . ada masa boleh minum teh tarik !


November 27, 2011 at 10:45 AM
Anonymous said...

like it.. hahaaha .. gud2.. sy org sarawak baa.. sdh sy bila ada org hina sarawak mcm tu... :((


April 24, 2012 at 8:31 AM
Anonymous said...

hunwick>>> sediiiiiiiiiiiihhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh,...jgn lh men hina2 weh..agak2 ar...


May 3, 2013 at 6:24 PM
xiaodai said...

daigege15.0606
ray ban sunglasses
fitflops outlet
tory burch outlet online
kate spade outlet
gucci outlet online
coach outlet
michael kors handbags
coach factory outlet
air max 90
cheap oakley sunglasses
gucci outlet
coach outlet online
tory burch handbags
polo ralph lauren
oakley sunglasses
kate spade bags
true religion
chanel bags
ray ban sunglasses
michael kors outlet online
michael kors bags
pandora charms
ray ban sunglasses
ray bans
true religion jeans
christian louboutin outlet
abercrombie outlet
prada outlet
toms shoes
ray ban glasses


June 6, 2015 at 9:19 AM
Unknown said...

2015629dongdong
coach outlet store online
burberry outlet online
cheap jerseys
air max 2015
coach outlet
jordan 11 gamma blue
burberry sale
michael kors outlet
ray ban outlet
oakley sunglasses wholesale
louis vuitton
michael kors outlet online sale
ray bans
cheap air max
louis vuitton
abercrombie
www.louisvuitton.com
celine outlet
black timberland boots
polo ralph lauren
coach canada outlet
tory burch outlet
louboutin
hollister
ralph lauren
fitflops sale clearance
christian louboutin
ray ban glasses
chanel handbags
soccer jerseys
celine outlet
coach factory outlet
coach outlet
cheap lululemon
celine
louis vuitton handbags
cheap ray bans
sac longchamp pas cher
christian louboutin


June 29, 2015 at 4:38 PM
Unknown said...

2015-7-10 xiaozhengm
pandora rings
nike blazer
michael kors handbag
soccer shoes
abercrombie outlet
ed hardy
cheap soccer shoes
nike blazer low
nike tn pas cher
louboutin
longchamp outlet
christian louboutin
soccer jerseys wholesale
mont blanc pens
longchamp handbags
kate spade outlet
gucci outlet
michael kors outlet online
oakley sunglasses
louis vuitton
michael kors
oakley sunglasses discount
nike air force
chaussure louboutin
replica watches cheap
true religion jeans
oakley sunglasses
michael kors outlet
gucci uk
oakley sunglasses wholesale
chanel handbags
pandora jewelry
coach factory outlet
polo ralph lauren
coach outlet store online
cheap beats
ray ban wayfarer
kate spade handbags
cheap true religion jeans
michael kors outlet


July 10, 2015 at 11:40 AM
Comment with our Yahoo! Smiley :
  • :)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

    Post a Comment

     

    Sharing Is Caring

    Return to top of page Copyright © 2010 | Flash News Converted into Blogger Template by HackTutors