Air mata

Geram ni

13.02.2011 [06.00 pm] ; Cerah ; Port Dickson

Air mata itu biasa dalam kehidupan. Dan tiada sesiapa yang menyukainya. Waima orang yang mengeluarkan air mata atau orang yang melihat air mata. Air mata mempamerkan banyak emosi, sama ada gembira, marah, ataupun sedih. Yang nyata, air mata seringkali ada ketika terluka. Lelaki dan wanita sama saja, ada masa mengeluarkan air mata. Orang kata, air mata penghapus dosa. Yakah? Allahua'alam. Aku tak berani komen.Aku tak sedar sejak bila aku menjadi seorang manusia yang mudah mengeluarkan air mata. Aku menjadi sangat sensitif, apa jua emosi, air mata pasti ada. Aku benci keadaan yang sebegitu.

Aku bukannya tidak sedar, sememangnya dari dahulu aku ni kekurangan kasih sayang, merempat menagih simpati, ada yang kasihan. Ada yang sekadar mengambil kesempatan. Biarlah, adat manusia memang begitu. Aku cuba untuk hidup sendiri. Melakukan perkara sendiri. Tapi aku tetap dibayangi kasih sayang yang aku inginkan. Sakit. Aku cuba untuk melepaskan orang yang aku sayang secara perlahan lahan, semakin aku ingin lakukan, semakin ia menghantui lantas menyakiti hati.

Aku bukan lah seorang manusia yang baik dalam serba serbi. Aku cuma insan biasa yang berteleku di sudut dunia. Kadang kala aku ingin mereka mereka di luar sana melihat ke arah ku. Tapi, yang ada hanya jelingan sinis yang melukakan hati. Kesetiaan yang ada tidak cukup untuk membuktikan kasih sayang. Aku keliru dalam dunia yang aku cipta.

Dengan menyatakan sedih mungkin tidak cukup untuk orang lain memahami kita. Aku tak minta pun. Cuma terfikir, apakah janji aku ketika di alam roh dahulu? Dan apakah terampun dosa dosa sehingga aku merasa begitu sukar untuk bernafas dalam dunia pinjaman Allah. Sakit!




0 Responses to "Air mata"
Comment with our Yahoo! Smiley :
  • :)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

    Post a Comment

     

    Sharing Is Caring

    Return to top of page Copyright © 2010 | Flash News Converted into Blogger Template by HackTutors