Kemarau musim tengkujuh

nanges nanges buruk

13.02.2011 [11.29 am] ; Cerah ; Port Dickson

Hurmm.. Bagaimana ingin aku memulakan ayat? Hati mula gelisah. Kadang kala terasa sakitnya, tapi aku tidak mampu mengadu pada sesiapa. Apakan daya, demi cita - cita, segalanya terpaksa aku korbankan. Ah., jangan mengeluh. Ini lah kehidupan yang aku inginkan. Kembali ke alam persekolahan, menebus kembali harapan yang tidak mampu aku tunaikan. Tapi.. banyak kali aku merasa, aku kah trouble maker dalam setiap perkara?

Lalu, aku berlalu pergi. Perlahan dan tidak disedari. Andai benar pun, aku hilang,takkan ada yang perasan. Kehadiran aku tidak pernah dipinta. Hidup keseorangan bukanlah sesuatu yang teruk. Mungkin lebih senang. Mungkin. Tapi kenapa hati masih degil untuk mengharapkan keajaipan berlaku.

Aku bukan lah seorang manusia yang sempurna. Aku ingin juga diterima seada nya, tapi, bila aku tidak mampu berkata kata, hanya di sini saja tempat meluahkan kata. Jangan sampai kata kata yang tertera di sini di salah erti. Jangan sesekali mentafsir dari sudut pandangan peribadi. Aku tahu kita masing masing ada pandangan tersendiri. Cuma, aku berharap, agar ada yang memahami.

Aku rindukan teman. Seorang teman yang dulunya menerima aku seadanya. Bergurau senda, tertawa bersama. Bila aku merajuk dia yang memujuk. Aku sangat terasa kehilangan. Aku bukan seorang manusia yang senang menerima kehadiran orang asing dalam hidup. Bila aku rasa serasi, aku ingin bersama dengan nya sampai bila bila. Namun, aku faham, setiap pertemuan itu pasti ada perpisahan. Wei.. aku rindu ba ama kamu Hera.... Aku nang sik boleh hidup kedak tok.. Bila ko maok datang sitok kah?

Huk huk.. [ kesat air mate jap ].. Nak balik and masuk kolej balik. Jumpa lagi di minggu yang akan datang. Insyallah.

Assalamualaikum wbt



 

Sharing Is Caring

Return to top of page Copyright © 2010 | Flash News Converted into Blogger Template by HackTutors