Luka sekeping hati


24.04.2011 [11.36 am]; Mendung ; Kuala Pilah

Cuaca semendung hati aku di kala ini. Hukhukhuk.. kesat air mata. Aku tak mampu nak mulakan dari mana.. Ceritanye bermula bila aku cuba menghubungi kawan lama, atas tiket yang aku gelar KAWAN. Aku mesej, bertanya kan khabar, tapi layanan yang aku terima sangat mengejutkan aku. Aku dikatakan punye sagalanya dan lupa diri dengan segala yang aku ada. Huh.. Sakit hati. Eh.. tak lah.. Aku terima dengan hati yang terbuka.


Aku hanya manusia biasa yang tidak mampu untuk sempurna. Banyak yang ingin aku sampaikan sehingga aku tidak tahu bagaimana. Dia tidak tahu apa yang aku korbankan, dia tidak tahu masa yang aku hilang. Mungkin, dia melihat aku ada kerjaya yang menjamin masa depan. Tapi dia tidak tahu, aku hanya seorang musafir yang terlantar keseorangan. Jauh dari ibu bapa, saudara mara. Memang, kerjaya yang ada sekarang ini nampak seolah olah berada dalam genggaman ku. Tapi, sayang dia tak tahu betapa aku berusaha untuk memastikan kerjaya yang aku impikan ini berada dalam tangan. Silap langkah, aku mungkin kecundang.

Mungkin dia mengenali masa silam ku. Tapi, sekarang, untuk menjadi yang terbaik belum lagi, tapi berubah untuk kebaikan, aku rasa aku sudahpun berada dilandasan yang betul. Terpulang lah kepada kamu untuk menilai aku siapa. Aku tak kisah. Sikit pun aku tak kisah. Benci lah aku sekiranya itu membahagiakan kamu, aku rela kamu benci aku.




1 Responses to "Luka sekeping hati"
Anonymous said...

Sedih plak baca cerita awk ni


October 10, 2012 at 11:56 AM
Comment with our Yahoo! Smiley :
  • :)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

    Post a Comment

     

    Sharing Is Caring

    Return to top of page Copyright © 2010 | Flash News Converted into Blogger Template by HackTutors