Kenapa teh tarik dan Roti Canai?


Aku suka. Itu saja jawapannye. Wakakakaka... Sakit ati tak? Sabar lah dulu.. Nasihat aku sebagai orang tua ni, kena lah diterima pakai walaupun sedikit. Dahulu, masa aku kecik kecik ( tingkatan lima), aku selalu dok lepak dengan ayah tiri aku dekat warung (masa tu aku kristian lagi). So, setiap kali melepak sesambil tengok tV, aku dan bapak aku order teh tarik dan roti canai. Sedap sampai kat semenanjung pun takda tau... Memanglah, bapak aku tertinggal kat seberang laut china selatan. Sebelum ni, aku memang banyak buat blog. Macam macam yang dah aku buat, tapi yang paling aku sayang adalah blog yang ini. Sekarang aku jauh ngan bapak aku. Aku tak pernah kol bapak aku sejak aku jauh ni. Dekat 4 tahun la. Bukan aku merajuk, tapi aku tak tahu nak cakap apa dengan dia. Huhu.. padahal dalam hati, aku sangat rindu kat dia. Aku cuma kol mak aku jew.

Orang kate, teh tarik menyebabkan kolestrol. Yeke? Entahlah, aku tak kisah.. Selagi aku boleh makan dan minum, aku akan minum sebelum Allah tarik balik nikmatnya itu. Heh heh hee...Meh, ape kate kita tengok macam mana buat teh tarik :p


Bahan-bahan ( 3 orang )

  • Serbuk wangi teh (cap istana atau apa2 pun boleh asalkan ada serbuk teh)
  • Susu cair
  • Condense milk
  • Air panas yg baru masak
  • Kain serbuk teh 

Cara-cara

  1. Letakkan 3 sudu besar serbuk teh dalam mangkuk dan tambahkan air dan masak sebentar.
  2. Tuangkan sedikit susu cair dan condense milk dlm tako air.
  3. Bila serbuk teh dah mengelegak, tuangkan ke dalam kain serbuk teh dan tuangkan kedalam teko yg dah diisi dengan susu.
  4. Tambahkan air panas dan kacau semua bahan ikut kemanisan masing2.
  5. Air panas yg digunakan mesti yg baru masak barulah rasa teh tarik nie sedap. Bila nak tuangkan dlm cawan tarik tinggi2 supaya dptkan buih. 




 

Sharing Is Caring

Return to top of page Copyright © 2010 | Flash News Converted into Blogger Template by HackTutors