21.12.2010 [ Camar yang merindu ]

nanges buruk

Dari kejauhan, sang camar merenung.
Rindu pada pasir yang berkilauan..
Rindu pada alunan ombak..
Rindu pada deruan angin..

21.12.2010 [8.17 am] ; Mendung ; Putrajaya

Aku masih lagi kepenatana. Entah kenapa hati terasa tiba tiba sayu. Ingin menangis, tanpa aku ketahui apa sebabnya. Hari untuk melangkah pergi semakin mendekati aku, kadang kadang membuatkan aku termimpi yang bukan bukan. Aku mula melihat ruangan pejabat dari sudut yang berbeza, mungkin selepas ini, ruangan pejabat yang aku benci inilah yang akan aku rindui. Jatuh bangun terlentang tertiarap, semuanya bermula dari pejabat ini.

Walaupun aku sememangnya tidak berpuas hati dengan perangai sesetengah orang yang tak faham dek bahasa. Tapi, apa kan daya, manusia jenis itu, memang akan ada di mana mana. Memang tidak mampu untuk diselamatkan lagi. Jadi, biarlah luncai dengan labunya.

Aku mula terasa sayang nak tinggalkan meja di pejabat ku. Mula terasa sayang untuk melangkahkan kaki. Tapi, ibarat kata sesetengah orang, nak dapatkan sesuatu, kita kena korbankan sesuatu. Terasa sangat sebak, lebih lebih lagi terpaksa tinggalkan family. Siapa lah yang nak berkemas (walaupun aku tahu, aku tak lah sekemas mana), mesti family tak makan kat rumah lagi. Dan, tiba tiba ruang ingatan mengimbas kenangan lampau, di saat family members berkumpul makan bersama. Itulah satu satu nya moment yang aku hendak ulang kembali, dan sentiasa ulang.



 

Sharing Is Caring

Return to top of page Copyright © 2010 | Flash News Converted into Blogger Template by HackTutors